Dingle

Vasárnap a Dingle félszigeten autóztunk, ami a Wild Atlantic Way része. Mindenhol pompás vadregények indultak szerte, a szélrózsa minden irányában*. Igen nagyon lélegzetelállítóan szép, ezért átmentem izlandi üzemmódba, azaz csak sóhajtoztam, hogy:

Jaj de nagyon szép…

Jaj de nagyon…

Jaj…

Sajnos csak telefonnal fotóztam, mert a fényképezőgépem kölcsönadtam a gyermeknek, mert nagyon szépen kérte. Mentségemre legyen szólva, hogy amikor kölcsönadtam, akkor még nem tudtam, hogy ide fogok kirándulni, mert akkor még úgy tudtam, hogy a kocsink csak májusban érkezik. De megjött hamarabb, így jártunk.

Kezdetnek átmentünk a Conor Pass-on. Ezt következetesen Condor Pass-nak olvastam és ezért mindenáron el akartam énekelni az El Condor Pasa-t. De aztán rájöttem, hogy ez itt a Kerry Mountains ezért inkább a Whiskey in the jar-t énekeltem el, mindenki örömére. A Conor Pass egy elképesztő hágó, az egyik legmagasabb Írországban, és a tetején átmenetileg egysávos, kétirányú forgalommal. Az út egyik oldalán szakadékkel. Meg kacskaringókkal. Nem én vezettem, az én feladatom az volt, hogy a sóhajtozást időszakosan sikoltozással törjem meg, főleg amikor az én oldalamon volt a szakadék. A hágó tetekén levő parkolóból állítólag nagyon szép a kilátás és igen messze el lehet látni, de ezt nem tudtuk meg, mert a felhő úgy gondolta, hogy ráül a hegy tetejére.

Dingle, Ide jöttünk fagyizni. Utána a legnyugatibb csücsök. Közben minden kanyarban egy újabb csoda. Nem álltunk meg minden lehetséges helyen, mert elég lassú lett volna a haladás. Bárányt nem is simogattunk csak macskát, aki a prehistorikus erődöt őrizte. Dunmore Head, Európa legnyugatibb csücske. Innen nyugatra van még ugyan a Blasket szigetek, de azok 1953 óta nem lakottak már. A Blasket szigetek és a Dunmore Head közötti zátonyok már a spanyol Armadát is elsüllyeszették, pedig Drake kapitány ott sem volt. IMG_20170409_141811

Aztán hazaértünk, és megnéztem, hogy a mai kirándulás a teljes Wild Atlantic Way-nek mennyire icurka picurka része. Van még itt dolgunk…

*forrás: Gertrúd, a nevelőnő, Stephen Leacock, fordította Karinthy Frigyes. Ugyan az a novella Írország keleti partjain játszódik, ez meg a nyugati part, de itt is nagyon szép vadregények voltak.

IMG_20170409_125736 (2017-04-09T22_56_12.147) (1)

A prehistórikus macska

 

About rmoeva

Dr. Palik Éva belgyógyász
This entry was posted in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink.

2 Responses to Dingle

  1. Pingback: Ez tuti verda, az új Dacia! – Loch Garman, avagy Ír kalandok Wexfordban és másutt

Leave a Reply

