Musings

Azért hiányzik Anglia, bármennyire is szép a zöld sziget. Írország még nem otthon. Persze Angliával könnyű dolgom volt, volt rendes angol neveltetésem, bennlakásos iskola, egyenruha, Mother Goose és Doctor Who. Felnőttként, londoni bázissal otthon éreztem magam. A londoni multikulti nekem való volt. Persze szentségeltem, hogy milyen drága, meg minden milyen messze van, de élveztem hogy mindig történik valami. Itt még kell egy kis idő amíg egy kisváros szövetébe beleszövöm magam. És az NHS, összes hibája ellenére jó volt nekem. Szervezettebb, rendszerezettebb, mint ír megfelelője az HSE, és azt éreztem számítok benne, bár lassan lehet ez is múlt időbe kerül.

Ami szomorú, hogy az az Anglia, ami nekem hiányzik, valószínűleg már sosem lesz olyan. Beáldozták. Londonban töltött első évünk alatt választások voltak, és roppant mód élveztem hogy a labour és a tory pártiak kultúráltan beszélgetnek, nem utálják egymást. Aztán kiderült, hogy Nagy Britanniát is ketté lehet szakítani, csak a törésvonal nem a kormánypárt és az ellenzék között fog húzódni.

Az NHSben a forráskivonás mellett elindult a privatizáció, testközelből láttam milyen, amikor a kórházi labort megveszi egy magáncég. Röviden: Nem jó. Amikor visszavágyom, felidézem ezeket a részleteket is.

Persze nem gondolom, hogy a külföldieket nem kedvelők most keletkeztek. Nyilván eddig is megvoltak, csak nyilvánosan gyűlölködni nem volt szokás. Most meg úgy éreztem lassan alattomosan változik a hangulat. Persze ellenpélda is volt/van bőven.

A tegnapi választás eredménye nem töltött el felhőtlen örömmel. Nem baj persze, hogy a tory-k vesztettek pár szavazatot és a UKIP kigolyózódott, és jó hogy a labour erősödött, de az hogy a tory-k ilyen gyorsan összeálltak a DUP-val az nem feltétlenül jó jel. A DUP-ról eddig nem sokat lehetett hallani, kis párt, de itt van egy két évvel ezelőtti cikk róluk. Kérdés, hogy az ír sziget szempontjából mit jelent az ő befolyásuk. Azt lehet tudni, hogy bár Brexit pártiak, nem szeretnének valódi határt a két Írország között, nem szeretnének kemény Brexitet. Ez még akár előnyös is lehet, de az előéletük nem feltétlenül sarkall pozitív gondolkodásra.

Szóval kérem szépen vissza az én Angliámat, ellenkező esetben kénytelen leszek írré válni 🙂

 

 

About rmoeva

Dr. Palik Éva belgyógyász
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

